1403-01-27 20:00
389
2
89596
واکنش جامعه جهانی؛

دیپلماسی میدان معادلات سازمان ملل را تغییر داد

واکنش جامعه جهانی به اقدام بازدارنده جمهوری اسلامی ایران در قبال حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نشان داد دیپلماسی میدان تنها راه توقف زورگویی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به قلب رژیم صهیونیستی و نمایش تمام عیار اقتدار نظامی ایران، جامعه جهانی از این اقدام همه جانبه و بی‌سابقه بهت زده شد.

ایران اعلام کرده بود که نسبت به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پاسخ روشنی خواهد داد و قطعا صهیونیست‌ها را تنبیه و پشیمان خواهد کرد.

با این حال، اما کابینه نتانیاهو تنها چند ساعت پس از عملیات موشکی و پهپادی ایران، درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حمله ایران به اسرائیل را مطرح کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته بود که به حمله ایران به اسرائیل پاسخ ندهد از همین رو تمام امید مقامات صهیونیستی به نشست شورای امنیت بود.

شب گذشته، شورای امنیت سازمان ملل، تشکیل جلسه داد تا مسئله حمله موشکی ایران به قلب اسرائیل مورد بررسی قرار گیرد.
اسرائیل مصونیت مکان‌های دیپلماتیک را نقض کرد

آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل در این نشست گفت: مکان‌های دیپلماتیک مصونیت دارند و اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق این اصل را نقض کرد.

او این را هم گفت که بالارفتن تنش در منطقه که با حمله ایران به اسرائیل شدت گرفت را محکوم می‌کنم؛ ما فعالانه تلاش می‌کنیم از بیشتر شدن تنش‌ها جلوگیری کنیم.

گوترش البته به عامل اصلی این تنش‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات و ناآرامی‌های غزه باید پایان یابد.

اسرائیل خودسرانه رفتار کرد!

نماینده الجزایر در شورای امنیت گفت: اقدام اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خودسرانه بود.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد ادامه داد: نمی‌شود هنگام حمله به خاک یک طرف با مهاجم با ملایمت برخورد کرد و وقتی طرف دوم تلافی کرد با شدت او را محکوم کرد؛ این سیاست دوگانه است.

دبیر کل سازمان ملل اقدام ایران را محکوم کرد اما حمله اسرائیل را نه!

نماینده روسیه نیز با انتقاد از استاندارهای دوگانه سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل بلافاصله اقدام ایران را محکوم کرد اما پس از حمله اسرائیل به سفارت ایران دبیرکل سازمان ملل این حمله را محکوم نکرد.

وی درباره پاسخ ایران به اسرائیل گفت: ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد.

آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیه‌ای علیه اسرائیل صادر شود، اگر یک سفارت کشور غربی هدف قرار می‌گرفت بلافاصله موج محکومیت رخ میداد، وقتی پای یک کشور دیگر وسط می‌آید واکنش‌های کشورهای غربی متفاوت می‌شود.
درباره بالا رفتن تنش‌ها هشدار داده بودیم!

نماینده سوئیس در شورای امنیت درباره پاسخ ایران به اسرائیل گفت: حمله دو هفته قبل اسرائیل را قبلا محکوم کرده بودیم.

حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطرناک بود

نماینده چین در شورای امنیت نیز در صحبتهای خود گفت، درگیری طولانی در غزه باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

وی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی خواند و تاکید کرد که به گفته ایران، اقدام نظامی این کشور پاسخی به حمله به کنسولگری تهران در سوریه بود.

هشدار دادیم که آمریکا منطقه را بی‌ثبات می‌کند

نماینده روسیه در شورای امنیت هم به مسئله شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما در زمانی که آمریکا سردار قاسم سلیمانی را مورد حمله قرار داد اخطار دادیم که اقدامات آمریکا منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد.
دروغ نماینده اسرائیل از تصویری که به قاب ماندگان جهان اسلام تبدیل شد

واکنش جامعه جهانی به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری در نشست فوری شورای امنیت، حاکی از محکومیت همه جانبه نسبت به این اقدام تجاوزکارانه بود همین امر باعث نگرانی نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت شد.

وی در اظهاراتی فرافکنانه با نمایش تصویر عبور پهپادها از فراز مسجد الاقصی، با طرح ادعایی باطل گفت: ایران حتی به مکان‌های مقدس مسلمانان حمله کرد.

این در حالی است که تصویر فوق در جهان اسلام به تصویر پیروزی مسلمانان در برابر بزرگترین دشمن خود یعنی رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

نماینده رژیم صهیونیستی در ادامه دروغ پراکنی خود گفت: جهان یک اتفاق وحشتانک را دید. ایران می‌خواست مسجد الاقصی را مورد هدف قرار دهد!

اگر شورای امنیت به حرف من گوش می‌کرد دیشب آن حملات رو نمی‌دیدیم. جهان پس از حمله ایران شاهد تشدید بی‌سابقه‌ای است. این حمله مستقیم به اسرائیل اولین حمله در نوع خود بود.

پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود

در این نشست نماینده کشورمان در شورای امنیت نیز گفت: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود؛ اهداف نظامی را دقیق مورد اصابت قرار دادیم.

او اضافه کرد: عملیات جمهوری اسلامی ایران کاملاً در راستای اعمال حق ذاتی ما برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و توسط حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، انجام شد. پاسخ ما لازم و متناسب بود.

ایروانی این را هم گفت که این اقدام همچنین به صورت دقیق و تنها اهداف نظامی را مورد اصابت قرار داد تا احتمال تشدید تنش به حداقل برسد و از آسیب غیرنظامیان جلوگیری شود.
دیپلماسی میدان جهان اسلام را به پیروزی نزدیک کرد

واکنش جامعه جهانی به اقدام بازدارنده جمهوری اسلامی ایران در قبال حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نشان داد دیپلماسی میدان تنها راه توقف زورگویی است.

دیپلماسی میدان روزی در قامت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی توانست حامیان جریان تکفیری داعش را به زانو در آورد و امروز توانست قلب رژیم صهیونیستی را شکافته و جهان اسلام را یک گام به پیروزی نزدیک کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.